Totaal aantal pageviews

zondag 29 november 2009

Regen en wind


Ik weet niet of het de lezer al is opgevallen, maar het regent en waait vrij veel de laatste weken! Dan herinnert een mens zich weer waarom hij ooit voor een velomobiel koos: hij zit er warm en droog. Zeker na de wijzigingen die er de voorbije tijd in zijn aangebracht: de vernieuwde besturing liet toe de gaten aan de zijkant te verkleinen zodat er nauwelijks nog spatwater naar binnen kan. Tegelijkertijd zorgt het stuk ibiliet dat ik in de kap heb gemonteerd er voor dat er ook minder regendruppels naar binnen kunnen, ook als het hard regent.

Gisteren zag ik op de buienradar (www.meteox.be) dat het boven Laarne toch een uur droog zou blijven. Ik heb de Shock Proof van stal gehaald en ben via Melle en het jaagpad langs de Schelde naar Gentbrugge-brug gereden. Maar ik had op de buienradar niet de bui zien hangen die daar in de buurt hing. Gelukkig kon ik even schuilen onder een brug, maar om niet helemaal af te koelen reed ik toch maar verder eens het wat rustiger werd. Een recordrit werd het niet, maar ik heb er toch van genoten.
De atb blijft dit weekend in de garage. Dit is me net iets te veel nattigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten