Totaal aantal pageviews

donderdag 24 november 2016

Kapot, kapotter, post

Vorige week donderdag kreeg ik de door Flevobike wonderlijk opgelapte batterij terug. Geleverd door PostNl. Ze was aan elkaar gelijmd en op het eerste zicht viel de schade nogal mee. Het was avond en ik zette ze meteen in de Orca. Direct leven op de monitor. Dat zag er goed uit!
Op vrijdagochtend zette ik de Orca in beweging. Meteen viel de stroom uit. Wat was dat? Uitnemen, terugplaatsen. Geen effect. Opnieuw gebeld met Flevobike en na veel overleg was de afspraak dat ik de motor zou uitnemen en die opsturen. Spannend want ik ben geen techneut maar met de aanwijzingen van André over de telefoon lukte dat toch.
Ik zou de motor opsturen en als ik dan toch iets verstuurde kon ik toch net zo goed de batterij mee verzenden. Kwestie alles na te gaan. Alles dubbel verpakt. Nogal wat schokdempende rommel in de doos en naar het postkantoor. Vandaag kreeg ik van André een foto van de batterij .....


Het is gewoon niet te geloven! Kunnen ze dan bij de post niet gewoon een pakket ordentelijk van A naar B transporteren zonder dat de boel aan gruzelementen wordt gegooid?
Die Nederlanders hebben maar wat gelijk dat ze PostNl niet in handen willen laten van Bpost!

maandag 14 november 2016

Kapotte batterij ...

Lang geleden dat ik hier nog iets heb gepost. Tja, veel viel er niet te posten. Ik ben nergens tegenaan geknald, ik heb geen nieuwe fiets en grensverleggende prestaties heb ik ook niet geleverd. Ik heb alleen ... gefietst.
Tot vorige week maandag bij Orca033 het licht uit ging. Niet in de letterlijke zin, want alle lampen bleven branden maar ineens viel de trapondersteuning weg. Telefonisch overleg met Flevobike leverde de hypothese dat er iets mis ging in de batterij. En of ik de batterij wou opsturen. En zo gebeurde. Batterij omwikkeld met noppenfolie en in een doos. Niet zo gemakkelijk want het ding weegt zonder lader al 4 kg. Pakket naar Bpost (dat zijn deze die Post.nl willen overnemen) en verzonden. Vandaag kreeg ik bericht van André Vrielink dat de batterij was aangekomen en dat het euvel snel was ontdekt: ergens bleek een draadje gebroken. Erger was het gesteld met de behuizing van de batterij. Die ziet er nu zo uit:


en zo:

De deuk in de doos doet vermoeden dat het pakket op een hoek is gevallen.


Gebeld naar de 'support' van Bpost en een zeer vriendelijke mevrouw zette mij op weg om het klachtendossier samen te stellen. Ze krijgt een score van 7/7 voor klantvriendelijkheid aan de telefoon. Nu maar hopen dat Bpost (of Post.nl , maar dat is bijna hetzelfde)  dezelfde score haalt voor vergoeding van de kosten.

Ondertussen heb ik een e-Orca zonder 'e'. En dat trapt een stuk zwaarder.