Totaal aantal pageviews

maandag 20 februari 2012

Mont Ventoux

't Is beslist. In mei ga ik samen met een van mijn broers de Mont Ventoux op fietsen. De week ligt vast. De fiets is gekozen De USA Scott atb zal dienen om de klus te klaren. Het moet te doen zijn met slicks in plaats van de off-road banden die er nu op liggen.
Akkoord, het is geen carbon koersfietske van 6 kg maar een aluminium off-road machine. Er zal trouwens wel meer gewicht bij komen kijken: genoeg drank, proviand en kledij voor op de frisse top. De conditie is er al min of meer. Ondanks de winter ben ik verder blijven fietsen. Af en toe een off-road tocht jaagt mijn hartslag geregeld naar zijn maximum ca 175/minuut. Vorig jaar heb ik in de bergen van de Ardêche een aantal klimtochtjes gedaan en dat ging behoorlijk tot zeer goed. Nog minder dan drie maanden te gaan.

3 opmerkingen:

  1. Respect.

    Ik vind de heuveltjes op de Veluwe in Nederland soms al niet eens meer leuk, laat staan dat ik echt zou moeten gaan klimmen met de Roeifiets. Nee, toch maar niet.

    Hoe lang ga je er ongeveer over doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee hoe lang het voor mij gaat duren. De klimtijd gaat zo rond 2 à 3 uur. We zien wel waar we uitkomen :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb 2 jaar geleden de mont ventoux 'overwonnen' vanaf de kant van bedoin. Ik heb er toen 2u en 15 minuten over gedaan op een hybride fiets. Als je een echt sterke fietser bent en een goede fiets hebt moet het goed onder de 2u te doen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen