Totaal aantal pageviews

vrijdag 18 mei 2012

We did it!

Dit is hem dan: de top van de Mont Ventoux zoals hij te zien is vanuit Sault.

En deze foto nam ik op de top na een klim van 1 uur en 55 minuten.



We kwamen woensdagavond om 21.00 uur aan in Carpentras en gisteren, donderdag zou een opwarmings- en verkenningsdag worden. De klim vanuit Sault geldt als de minst zware. Een lange, gestaag stijgende klim van 20 km naar het beroemde Chalet Reynard om dan nog 6 km aan ca 8 % te klimmen naar de top. De opwarming liep een beetje uit de hand. En dit zou het bewijs moeten vormen.
Vandaag regent het en dat heeft mij er gelukkig van weerhouden om naar Malaucène te fietsen om van daaruit in mijn eentje een tweede poging te ondernemen. "Gelukkig" schrijf ik, want ik ben er niet zeker van dat die zou zijn geslaagd. Ik had gisteren op het eind vooral last van zadel- en rugpijn en dat laat zich nog voelen. Als ligfietser heb ik te weinig zitvlees en te weinig kilometers op een koerszadel.
De weersverwachting voor morgen ziet er beter uit. Op het programma staat de klim vanuit Bédoin. Ook een aanloop maar al snel stijgingspercentages in de buurt van 10 %, inclusief het stuk door het maanlandschap boven Chalet Reynard. In totaal 21 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten