Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 april 2014

Mallorca

Sinds maandag geniet ik van een fietsvakantie op/in Mallorca. 't Ja, het is een eiland dus is het nu "op" of "in"? Het is hier in ieder geval in Spanje. Voor de inbrekers: neen, het huis staat niet leeg, er wordt op gepast. Vrouw en kinderen zijn niet mee. Het was één van mijn tientallen broers die me overtuigde voor de gelegenheid bij dit fietsclubje aan te sluiten. Lekker decadent in een viersterrenhotel waar ook de wielerploegen uit de lage landen al eens - euh - belanden om dan in de omgeving wat te trainen. Aangenaam klimaat en fietsvriendelijk verkeer. Geen of weinig fietspaden maar de automobilisten zijn het fietstoerisme hier gewend. Er rijden er hier massa's van rond. Ik had er geen idee van hoe belangrijk het cyclotoerisme hier is. Nu ben ik één van die fietstoeristen. Op een gehuurde koersfiets rijden we ritjes van om en bij de 100 km. Zo heb ik er al vijf opzitten. Morgen neem ik een rustdag en kijk ik naar Parijs-Roubaix. Maandag nog een afsluitende rit en dinsdag keren we weer naar huis terug. Mijn lijf is niet gewend aan zoveel uren op de koersfiets en wat de eerste twee dagen nog meeviel wordt stilaan lastig: een hard zadel onder mijn achterste en een voorovergebogen houding in functie van de aerodynamica. Kont en rug zullen het geweten hebben. Het parcours is anders prachtig: licht glooiend en voor wie wil af en toe een nijdige klim. De wegen zijn behoorlijk tot zeer goed. De velden staan in bloei en het is hier zomers weer. Het strand heb ik wel al gezien maar nog niet bezocht. Misschien morgen.  Ik weet nu ook waarom ik de voorkeur geef aan de ligfiets. Veel comfortabeler en volgens mij veel sneller, tenzij misschien op één van die nijdige bergjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten