Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 maart 2017

Dégage

De voorbije week werd ik lid van Dégage, een autodeelplatform. We hébben al een auto, maar die is eigenlijk eigendom van Karwij en dus het werkinstrument van vrouwlief. Af en toe doet hij ook dienst als gezinswagen en heel af en toe maak ik er gebruik van voor persoonlijke doeleinden. De meeste van mijn verplaatsingen maak ik met de fiets. Daar heb ik er genoeg van. N+1, weet je wel. Voor verdere afstanden neem ik de trein, soms de bus, maar er zijn van die dagen waarop een tweede auto toch handig zou zijn. Heen en weer naar Utrecht op één dag is met de trein niet zo handig. Dat gebeurt zo enkele dagen per jaar. Vandaar dat ik een oplossing zocht in het autodelen. Cambio beantwoordt niet aan mijn noden: de dichtstbijzijnde standplaats is te ver (10 kilometer) en je betaalt een abonnementsgeld. Bij Cambio zijn de auto's eigendom van het bedrijf, bij Dégage zijn het privé-wagens die worden gedeeld. Dat geeft een uitgebreide keuze aan modellen. Maar het is van oorsprong een Gents project wat maakt dat de dichtstbijzijnde Dégage deelauto toch op 6 kilometer van hier staat. Ik gok er op dat er in de niet zo verre toekomst toch nog enkele bij komen. Nu nog een gelegenheid zoeken voor mijn eerste autodeelervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten