Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 januari 2015

Herinnert u zich deze nog?


Natuurlijk, want ik heb de voorbije tijd wel wat aandacht besteed aan het aankopen van zijn opvolger.
Aanvankelijk had ik de bedoeling deze fiets te verkopen maar als je op een tweedehandssite op zoek gaat naar een mountainbike dan krijg je een lawine van aanbiedingen over je heen. Deze fiets is te waardevol om hem voor een habbekrats te verkopen dus kreeg hij een andere bestemming. Het zou een hybride toerfiets worden om samen met vrouwlief die zweert bij haar Koga onze zomertochtjes te peddelen. Het voorbije jaar gebruikte ik daar de Brompton voor die dat behoorlijk doet maar eens offroad vormen de 16" wielen toch een beperking.
Ik diende niet eens veel te investeren in de ombouw van de Scott. Het meeste materiaal had ik liggen. Een nieuw zadel en een tweedehands stuur maakten al veel verschil. Verder kocht ik een spatbord, een stel wielreflectoren, een nieuwe remkabel en adapters voor de spd-pedalen. Om het achterspatbord ruimte te geven haalde ik een gebruikte 1.9" mtb-band uit de kelder. Dit is het resultaat:



Ik heb de fiets ook uitgerust met een stel klickfix - beugels, die ervoor zorgen dat er wat bagage mee kan. De AGU-stuurtas heb ik al honderd jaar en die is on-ver-slijt-baar. Het bagagerek kan op de Scott voor- of achteraan, maar ook op de zadelpen van de Brompton waar ik eerder al een klickfixbeugel op monteerde. Op het rek kan je een sporttas of rugzak vastriemen.


Aangezien ik bij voorkeur met vastgeklikte schoenen fiets behield ik de dubbelzijdige spd-pedalen en kocht ik adapters om ook met gewone schoenen te kunnen fietsen. Zo diende ik geen nieuwe pedalen te kopen en had ik meteen de wettelijk verplichte reflectoren op de pedalen.



De Cateye voorlamp zat ooit nog op de WAW en met kinderen op de middelbare school in het gezin dien je steeds over een aantal reserve achterlichtjes te beschikken. Zo is de Scott-hybride ook in het donker zichtbaar.


Laat het nu maar zomer worden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten