Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 juni 2015

Gezocht: High Racer deel 2

Ik zocht de bekende tweedhands sites af op zoek naar een vervanger voor de Hurricane SL. De M5 midracer kwam in beeld. Ik zag enkele exemplaren aan betaalbare prijs en met de hoofdzetel van M5 op een uur autorijden van thuis leek me dat wel te doen. Maar die twee verschillende wielmaten en de ketting langsheen het voorwiel hielden me telkens tegen meer te doen dan te vragen of de fiets nog beschikbaar was. Waarom gingen die fietsen van de hand? Toen maakte op het forum ligfietsers.be iemand me attent op een tweedehands M5 Carbon High Racer, de natte droom van wie op zoek is naar dit type fiets. Met een theoretisch gewicht van slechts 9,1 kg leek dit een ultieme kans.


De vraagprijs van € 2700,00 viel wel buiten mijn budget, maar alleen een dommerik blijft ten allen tijde bij zijn principes. Helaas is de minimum beenlengte voor dit type fiets langer dan die van mij en ik wil geen fiets waar de crancks tegen het voorwiel komen. Daarvoor heb ik al genoeg littekens van schaafwonden op mijn vel. Ook hier liep bij het aangeboden exemplaar de ketting langsheen het voorwiel maar dat kan worden opgelost met een eindje kettingbuis of een kettingrol, zoals je op de foto kan zien.  Ik twijfelde maar voor ik de fiets in het echt kon bekijken was hij al verkocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten