Totaal aantal pageviews

maandag 24 december 2012

Een lekke band komt nooit alleen.

De voorbij dagen berichtte ik over de eerste lekke achterband voor de eWAW. Vanmorgen wou ik hem buiten rijden voor een testritje. Alsof hij door lijm reed. En ja hoor: de achterband stond weer plat! Hoe kon dat nu? Was de reserveband al lek voor ik hem monteerde of had ik niet goed gecontroleerd op spijkers en kraaiepoten? Effe gevloekt en dan maar de ShockProof van stal gehaald om eerst een frisse neus te halen alvorens aan het plakken te gaan.
Boel vanmiddag gedemonteerd. Dat ging iets vlotter dan vrijdag op het jaagpad bij invallende duisternis met een sleutel van minderwaardige kwaliteit. Wat bleek? Er ontbrak een eindje velglint op de plek waar het gat in de binnenband zat. Vermoedelijk verwijderd bij het vervangen van een spaak niet zo lang geleden. Dat had ik bij de vorige controle genegeerd, hoewel het me toen ook was opgevallen dat het lek langs de kant van de velg zat. De binnenband was gewoon door het gaatje voor de spaak geplopt en lek geprikt of gebarsten. Eindje kleefband op de velg, band geplakt en nu zit alles weer in elkaar. De staart moet er nog op maar daar wacht ik nog even mee ...

1 opmerking: