Totaal aantal pageviews

zaterdag 1 juni 2013

Een lekke band komt nooit alleen ...

Het lijkt me dat ik deze titel al eerder gebruikt heb.
Een poosje geleden heb ik op WAW019 de Marathon Plussen vervangen door Marathon Racers. Gisteren vertrok ik na een dat opleiding geven (erg) moe maar niet ontevreden huiswaarts. Een kilometer ver en plots ligt het wegdek bezaaid met glas en jawel, .... "Pft, pft, pft" deed het bij elke omwenteling van het linker voorwiel. Als je in de WAW zit heb je toch vrij slecht zicht op het wegdek voor je. Aan de kant dan maar. De racers hebben het voordeel dat ze vlot van en op de velg gaan. Ik was al snel de reservebinnenband aan het oppompen tot die ook 'pfffffffffffff" deed. Gescheurd bij het ventiel. Onzorgvuldig opgepropt bij het reservemateriaal. Noodlijn gebeld en ruim een half uurtje later kon ik dan toch weer op weg.
Vanmorgen even naar de Gamma, 4 kilometer verder. Bijna aangekomen weer "pffffffffff", nu rechtsvoor. Keigroot gat in de binnenband. Moet een spijker of zoiets geweest zijn. Gelukkig had ik deze keer een goeie reserveband mee en kon ik mezelf redden.
Met de Plussen was dit vermoedelijk niet gebeurd. Het klopt dat de Racers minder rolweerstand geven, maar met lekke banden aan dit tempo ligt de gemiddelde snelheid toch een pak lager ...

2 opmerkingen:

  1. Had je misschien toch voor de GreenGuard moeten gaan in plaats van de Racers. Zeker niet langzamer, maar wel veel lekbestendiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net omdat ik met racers steeds weer lek reed (vanaf 1100 km met het achterwiel en vanaf 4000 km met het voorwiel van de Grasshopper) ben ik overgestapt op de plussen. Sindsdien nooit meer lek gereden.

    BeantwoordenVerwijderen