De batterij van de BionX mag dan wel een 2de leven gekregen hebben, de console laat het wat afweten. Aan- en uitschakelen gaat niet zomaar. Er zijn vijf à tien drukken op de aan/uit-knop nodig om het ding aan de praat te krijgen. Slecht contact of een bug in de software?
Fietser.be werkt niet meer met BionX , dus het is kijken naar een verdeler die me kan helpen.
Update 2 januari: vandaag de boel eventjes losgemaakt en de console van nabij bekeken. Het zit inderdaad in de drukknop. De console open maken durf ik niet zomaar. Bang dat er iets essentieels kapot gaat en dan zit ik helemaal zonder power. Dat is iets voor in de zomer, als ik de WAW minder nodig heb.
Totaal aantal pageviews
zaterdag 31 december 2011
woensdag 30 november 2011
Er is nog jus in de pan.
Na 75 km ondersteuning is de vernieuwde batterij van de bionX nog niet leeg, hoewel ik ze goed aangesproken heb. Dat is hoopgevend. Morgen zal ik ze bijladen en dan rij ik ermee tot ze helemaal leeg is. Ben benieuwd hoeveel kilometer ik er mee kan rijden.
Dat mijn passage in Berlare niet onopgemerkt is gebleven kan je zien in dit filmpje:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150423665784444&set=vb.185424161503617&type=2&theater
Dat mijn passage in Berlare niet onopgemerkt is gebleven kan je zien in dit filmpje:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150423665784444&set=vb.185424161503617&type=2&theater
zondag 27 november 2011
Wind mee
Het monteren van de batterij ging niet vanzelf. In principe glijdt het ding op de houder en met een klem zet je ze vast. Zo is ook het contact verzekerd. Dat glijden ging absoluut niet. Veel proberen, keertje vloeken en uiteindelijk de houder los gemaakt. Beetje olie op houder en batterij en het klikte. Batterij er weer af, houder gemonteerd en batterij er weer op. Bouten van de houder aangedraaid. Dit is korter geformuleerd dan het in werkelijkheid duurde. De computertje van de BionX gaf weer beeld maar wat er niet op verschijnt is de mate waarin er nog stroom is. Dan was het even spannend: zou de vernieuwde batterij de BionX van stroom voorzien? Zou de ingebouwde electronica het misschien ook laten afweten? Op 't eerste gezicht leek alles te werken. Op het tweede ook. De WAW heeft dus weer ondersteuning maar ik kan niet zien voor hoe lang. Ik zal moeten uitproberen hoeveel kilometer deze batterij het volhoudt en dan de dagteller als meter gebruiken.
Vanmorgen dus de rit naar Berlare. Wind mee over heel het traject. Veel bekijks en de gewone commentaren: "Hebt ge die zelf gebouwd? Zit daar een motor in? Hoe hard kan je ermee?" Op die manier ben je met de gewone rechtop fiets rapper thuis. Maar 't is wel fijn die interesse.
zaterdag 26 november 2011
Stroom
Deze morgen heb ik de vernieuwde BionX batterij opgehaald bij Batterystreet (http://www.batterystreet.be/). Ik heb nu een Li-ion batterij voor de helft van de prijs van een nieuwe. Nieuwe lader erbij. Het ding heb ik net opgeladen en vandaag steek ik hem opnieuw in de eWAW. Morgen een testrit naar het windmolenpark in Berlare (http://www.electrawinds.be/electrawinds ... elID=21467). Kwestie van te zien waar in de toekomst de energie zal worden geproduceerd die we niet uit onze zonnepanelen halen.
maandag 21 november 2011
Levensgevaarlijk
Niet zo mooi en een klassieker hoorde ik gisteren toen ik na de cross in Gavere op de shockproof naar huis vertrok: "dat is levensgevaarlijk". Aan 40 en meer door een bos van de helling racen, achtervolgd door een troep schuimbekkende gekken, daarentegen, is even gevaarlijk als kleurenwiezen.
zaterdag 15 oktober 2011
Geen power en asociaal gedrag.
Donderdagavond reed ik met eWAW019 in het donker naar huis met het lustige gezoem van de bionX achter mijn rug. Plots geen klank meer. Bij nader toezien blijkt de batterij het leven te hebben gelaten. Ik ben op zoek naar een oplossing.
Ik moest gisteren noodgedwongen opnieuw de WAW gebruiken wegens veel materiaal mee naar huis te nemen na een dag les geven. Aangezien ik donderdagavond niet meer de fut had de batterij eruit te nemen en het bionX-wiel te vervangen door het standaardwiel diende ik het hele geval (ca 8kg+dynamoweerstand op het achterwiel) mee te trappen. Niet zo lekker als je al zwaar beladen bent.
Gisteravond nog een domper op de pret. Bij thuiskomst zie ik dat de neus is ingedeukt en dat er een ferme kras op zit. Een of andere aso is er in de stalling van het CVO waar ik werk met zijn fiets, brommer of auto tegenaan gebotst. Melden doe je tegenwoordig zoiets niet meer. De bluts heb ik er zo goed en zo kwaad als mogelijk weer uit kunnen duwen. De krassen niet natuurlijk.
donderdag 22 september 2011
Bike Assist
Bike Assist is een pechverhelpingsservice voor fietsers. Prachtig!
Als lid van de Fietsersbond kreeg ik het aanbod voor korting op de "zilveren pechpas". Inbegrepen zijn transport van de fiets naar de fietsenboer. Maar ik forens met een velomobiel. Benieuwd wat ze daarvan vinden.
Op 20-sep-2011, om 18:56 heeft Paul Heyndrickx het volgende geschreven:
> Beste,
>
> als lid van de fietsersbond krijg ik in principe korting. Ik rij met een velomobiel of met de ligfiets naar het werk. Is dat een probleem,
>
>
> Paul Heyndrickx
>
Bike Assist bikeassist@hotmail.com aan mij
details weergeven 17:38 (14 minuten geleden)
Beste Paul,
Bedankt voor u vraag naar meer info. Helaas moeten we u momenteel teleur stellen.
Toch door de stijgende vraag naar een velomobiel zullen we dit bekijken.
Wel willen we u meedelen dat dit ten vroegste maart 2012 zal zijn.
Met vriendelijke groeten,
Marc Gelens
Bike Assist Belgium
Jammer maar helaas :( Maar er is perspectief! Tof dat ze daar toch mee bezig willen zijn. :)
Als lid van de Fietsersbond kreeg ik het aanbod voor korting op de "zilveren pechpas". Inbegrepen zijn transport van de fiets naar de fietsenboer. Maar ik forens met een velomobiel. Benieuwd wat ze daarvan vinden.
Op 20-sep-2011, om 18:56 heeft Paul Heyndrickx het volgende geschreven:
> Beste,
>
> als lid van de fietsersbond krijg ik in principe korting. Ik rij met een velomobiel of met de ligfiets naar het werk. Is dat een probleem,
>
>
> Paul Heyndrickx
>
Bike Assist bikeassist@hotmail.com aan mij
details weergeven 17:38 (14 minuten geleden)
Beste Paul,
Bedankt voor u vraag naar meer info. Helaas moeten we u momenteel teleur stellen.
Toch door de stijgende vraag naar een velomobiel zullen we dit bekijken.
Wel willen we u meedelen dat dit ten vroegste maart 2012 zal zijn.
Met vriendelijke groeten,
Marc Gelens
Bike Assist Belgium
Jammer maar helaas :( Maar er is perspectief! Tof dat ze daar toch mee bezig willen zijn. :)
Abonneren op:
Posts (Atom)