Totaal aantal pageviews

zondag 4 maart 2012

Het gaat verbazend goed vooruit.

Nog altijd.
Vanmorgen met de ShockProof één van mijn favoriete lusjes in de omgeving. Toerke naar Gentbrugge. Drieëndertig kilometer. Niet echt wild begonnen maar na een tijdje kwam ik toch onder stoom. Thuis gekomen met een gemiddelde van 29,7 km/u. Dat betekent dus een kruissnelheid tussen 30 en 35 km per uur zonder me echt het snot voor de ogen te fietsen. Gemiddelde hartslag 142 bpm. Voor het vroege voorjaar is dat niet slecht voor mijn doen. Vooral ook omdat ik ondertussen aan mijn 55ste voorjaar toe ben.
Misschien ligt het aan het feit dat ik het stoeltje van de SP meer achterover heb gezet, wat een iets betere stroomlijn oplevert. Voor een recordje heb ik eigenlijk een haas nodig: een goeie fietser die zo'n honderd meter voor me uit rijdt en waar ik me op kan richten. Maar ik zie er geen. Ik kom wel fietsers tegen en haal er af en toe een trage in maar verder lijkt het alsof alle fietsers in mijn richting aan ongeveer dezelfde snelheid fietsen.
Als we nu al die energie van die zondagfietsers eens zouden kunnen opslaan. Zou dat geen kernreactor uitsparen?

3 opmerkingen:

  1. maar verder lijkt het alsof alle fietsers in mijn richting aan ongeveer dezelfde snelheid fietsen.

    Of er zijn gewoon geen andere fietsers...:(

    Dat is trouwens wel een mooi gemiddelde. Wat was de Max van de dag?

    Vandaag waren wij met ons Ligfietsclubje LOL op pad. We wonen allemaal in Zutphen e.o. Na 65km lag ons gemiddelde iets lager, maar met zo'n groep sta je toch nog wel eens stil...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik zit ook zonder Alleweder momenteel maar, uitgezonderd bij slecht weer, mis ik die helemaal niet.
    Zo'n open liggertje is gewoon zoveel lichter...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maximum was 39 km/u.
    Ik gebruik de SP als toerfiets en hij is ook zo uitgerust. Op de meeste trajecten ben ik even snel als met eWAW019: lichter en meer wendbaar.
    De WAW dient voor het forenzen en heeft daartoe marathon+ rondom en de BionX die wel ondersteunt in de lagere snelheden maar de hogere aftopt.

    BeantwoordenVerwijderen