Totaal aantal pageviews

woensdag 13 februari 2013

Wisselen en sleutelen

Vanmiddag ging de M5 ShockProof de deur uit. In plaats van vrijdag wou de koper hem vandaag ophalen.
Een half uurtje later reed ook de Challenge Hurricane uit de poort ... met mezelf op het stoeltje. Even testen. De bidonhouder die ik had gemonteerd maakte na een halve kilometer al slagzij. Schroefje had nog enkele draaibewegingen nodig. Het zicht in de spiegel was niet wat moest zijn - en nee, het was niet mijn eigen kop die ik zag. Ik had gisteren het stuur wat verder ingeschoven, maar ik merkte dat ik met mijn knieën mijn handen raakte. Dus ook dat moest bij aankomst wat bijgesteld. Ik herinner me dat ik bij mijn andere fietsen ook nogal wat gesleuteld heb eer alles zat hoe ik het hebben wil. Een fietser rijdt niet op een fiets, hij fietst. Fietser en fiets vormen één geheel.
Twee weken geleden had ik enkel nog maar de vage gedachte dat ik dit of volgend jaar de ShockProof misschien zou inruilen voor een nieuwer exemplaar, eventueel een recentere versie van de SP, want het blijft een fijne en snelle fiets. Maar toen ik de advertentie zag voor de Hurricane begon het toch wel ferm te kriebelen. En zo snel gaat dat dan.
't Zal een virus zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten