Totaal aantal pageviews

zaterdag 2 maart 2013

Bandenwissel

Gisteren was ik op weg met de M5 CMPCT. Ik heb daar voor dit model ongebruikelijke 406 wielen inzitten. Het voorwiel heeft een rollerbrake. Bij een lekke band is dat niet zo handig, want er komt een beetje sleutelwerk aan te pas en ik heb niet altijd een gereedschapskist mee. Gisteren had ik prijs. Lek! Vandaag dan maar een bandenruil doorgevoerd. De Schwalbe Marathon Racers er af en geruild met de Schwalbe Marathon Plussen van eWAW019. Zo hoop ik met de CMPCT lekvrij te blijven. Ik gebruik deze fiets voor functionele verplaatsingen op korte afstand of voor een toeristisch ritje in traag gezelschap. De WAW staat nu op snellere banden en ietsje hoger op zijn wielen want de Racers zijn 1,50 dik terwijl de Plussen slechts maat 1,35 hebben. Dat beperkt de stuuruitslag van de eWAW een beetje maar een proefrit leerde me dat het nogal meevalt. Nu maar hopen dat mijn woon-werkverkeer lekvrij blijft.

1 opmerking:

  1. Niet echt relevant, maar op mijn Birdy liggen ook Racers. Ondertussen reed ik daar ruim 1300 km mee zonder enig probleem.

    BeantwoordenVerwijderen