Totaal aantal pageviews

donderdag 1 augustus 2013

Laarne - Knokke - Laarne

Af en toe gaan we met het gezin één of meerdere dagjes naar zee. Mijn gezinsgenoten nemen dan de auto of de trein. Ik kies zo mogelijk voor de fiets. Dinsdag was het weer zover. De weerman beloofde niet veel goeds maar wij hadden wel een goede reden om toch te gaan. Ik wou de verplaatsing graag met de Hurricane doen. Maar die had halverwege de Gentse Buitenband spaakbreuk opgelopen. Gelukkig was er Wouter van 2wielen in Hamme. Hij maakte de Hurri weer rijklaar en zo kwam het dat ik dinsdag toch kon vertrekken met mijn favoriet voor dit soort trajecten. De voorband had wat te lijden gehad van een slepend remblokje na de spaakbreuk maar met een oude reserveband in mijn bagage zou ik het er toch op wagen. De route verloopt grotendeels langsheen kanalen, 70 kilometer enkele reis. Je kan er flink doortrappen, als je maar tijdig vaart minder om de kruising met de wegen veilig te nemen. De heenrit verliep voorspoedig, zoals dat heet. Ik wou me niet leeg rijden want ik had later op de dag nog de terugrit te doen. Deze verliep minder voorspoedig: vanaf kilometer dertig gingen de wolken open. Eerst zachtjes maar later de volle kraan. Ik reed in sportshirt en fietsbroek door Gent waar auto's zonder scrupules heelder plassen over me heen gooiden. Besmeurd en beslijkt haalde ik de meet. Ik voelde me even een Flandrien en ging die avond op tijd naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten