Totaal aantal pageviews

woensdag 6 augustus 2014

Zomerfietsen

't Is volop zomer en wees nu eerlijk, afgezien van een enkele verdwaalde herfstdag is deze zomer zijn naam waardig. Fietsen dus, want ik heb in de zomer veel vakantie. Meestal toer ik met de Hurricane of duik ik het veld in met de Scott ATB. Gentse Feesten en er dus samen met de rechtop fietsende medemens er heen? De Brompton dan maar. En de eOrca? Tja, die heeft deze zomer vooral stil gestaan. Zonde dus en toen de weerman voor vandaag een mindere dag aankondigde was het plan snel gemaakt. Elke zomer rij ik één keer deze rit: van Laarne naar Ninove en daar kies ik het jaagpad langs de Dender om via Aalst en Dendermonde weer bij de Schelde te komen. Dan zijn we al bijna weer thuis, ware het niet dat ik daar enkele collega's op de fiets kruiste. Oponthoud.
In principe is de rit ongeveer 85 kilometer lang. Niet vandaag want tussen Aalst en Oudegem wordt er op het jaagpad gewerkt. Omweg dus. Zo ook tussen Uitbergen en Schellebelle-Aard waar het overstromingsgebied wordt aangelegd. Zelfs de gebruikelijke omweg ligt daar open gegooid. In totaal had ik 7 kilometer meer op de teller maar het was fijn nog eens met de eOrca op pad te zijn.
O ja, in Oordegem wordt er ook aan de weg gewerkt maar daar mocht ik wel door. Ik moest wel de wegenwerkers alles over de Orca vertellen. Alweer vertraging. maar ik heb toch vakantie..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten