Totaal aantal pageviews

donderdag 5 november 2009

Natuurlijk zou ik wat moeten melden want zo ziet de blog er nog kaal uit. Klik dus op "wat vooraf ging" om iets wijzer te worden. Ik heb deze week wat vakantie. Woon-werk-verkeer zit er niet in, tenzij te voet de trap op naar mijn bureau waar de pc staat waarop ik nu dit bericht schrijf. Een tochtje voor het plezier zit er wel in, zoals dinsdag toen ik de M5 Shock Proof van stal haalde. Op het jaagpad langs de Schelde had ik lekke band. De tweede keer sinds ik de fiets heb. De eerste keer dit jaar. De Stelvios met anti-lek-lint doen het dus behoorlijk. Ik heb de band vervangen, wat bij ca 5°c niet zo vlotjes gaat, temeer daar de buitenband maar met moeite over de velg gaat. De bandenknecht die ik vorig jaar na soortgelijke moeite met de M5 CMPCT heb gekocht kwam hier goed van pas. De hoge aero-velg vraagt bovendien om een extra lang ventiel en dat schroefde bij het monteren van de vervangband uit mekaar. Ik heb het terug in elkaar geprutst en geprobeerd de band op te pompen. Die kwam niet op druk. Daar stond ik dan. Vrouwtje gebeld die direct bereid was me te komen oppikken. Ondertussen te voet verder en nogmaals geprobeerd de band op druk te brengen. De fietshandel die ik passeerde was gesloten.... Thuis gekomen de voetpomp erbij gehaald en de band op 8 bar gezet. En dat is nu nog zo ...! Ligt het aan de citroensapspierkes in mijn armen, zoals mijn jongste dochter zegt of was het ventiel net niet genoeg aangedraaid, in ieder geval waren die voettocht en het oppikken niet nodig! Weer wat geleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten