Totaal aantal pageviews

woensdag 1 december 2010

Sneeuw en ijs

"Het vriest dat het kraakt." Leuk dat we deze uitdrukking nog eens mogen gebruiken. Maar de timing zit niet zo goed: op 1 december "komt het kwik niet meer boven nul" (nog zo'n staande uitdrukking), integendeel min vijf op het middaguur mag wel winter heten. Dat betekent dat de sneeuw die er gisteren viel niet verder wegsmelt. Gelukkig hadden de strooidiensten "de bui zien hangen" (hebt u hem?) en waren ze "op tijd uitgerukt" (wat zou een mens doen zonder een blik clichées?). De rijbaan was vanochtend dus goed bereidbaar. MAAR NIET HET FIETSPAD!
Aangezien ik de WAW gisteren naar Fietser bracht voor een opfrisbeurt moest ik vanmorgen kiezen tussen de tweewielers in onze garage. Van timing gesproken. Het werd de atb. Ik kon op weg naar mijn afspraak met eigen ogen constateren hoe moedige scholieren braafjes op een ijspiste fietsten terwijl de rijbaan voor de auto's ijsvrij was. Al dat gekanker over scholieren die gevaarlijk doen op de weg is dus zwaar overdreven. Die jonge gasten zijn eerder onderassertief. Ik koos voor de rijbaan. Gelukkig was er geen automobilist die het waagde te gaan claxoneren. Ik was in the mood om te stoppen voor een hartig gesprek over aangepast rijgedrag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten