Totaal aantal pageviews

zondag 13 oktober 2013

e-Orca !

Dit is 'em dan, de e-Orca met framenummer 033. Ook wel de Green Orca of binnenkort de Karwij Orca want hij wordt natuurlijk een ambassadeur voor het keramiek-atelier van de vrouw des huizes.


Vandaag maakte hij zijn maidentrip. Het weer leende er zich best voor. Herfst in de volle zin van het woord. Wind, regen, takken en bladeren op de weg. Niet iets om een Hurri SL door te jagen, zelfs niet met Radical tassenset. Het werd een ritje naar het station van Wetteren want ik wou aanwezig zijn op de manifestatie tegen armoede en sociale uitsluiting in Brussel. Dat ritje viel wat tegen want de trapondersteuning wou maar niet aanslaan. Paar keer gestopt. Power uit en dan weer aan. Geen ondersteuning, zelfs geen snelheidsindicatie. Ik zag mezelf al bellen en mailen met Flevobike, 250 km ver. Ik zag de Orca al opnieuw in een bestelwagen en de lange rit naar Dronten. Opnieuw thuis een eerste hypothese gecheckt: de snelheidssensor zou bij het transport kunnen verplaatst zijn zodat er geen contact was met het magneetje. Inderdaad, de sensor zat niet helemaal vast, maar zelfs bij nauw contact met het magneetje was er geen indicatie. Toen viel mijn eurocent: ik had samen met Arjen Vrielink nog snel de bandenmaat van de Schwalbe-Trykers ingevoerd. Misschien hadden we dat niet zorgvuldig gedaan. Bandenmaat opnieuw ingevoerd en zeker niet vergeten bevestigen. Et voilà. Toch nog een toertje door dit pokkenweer om dit succes te vieren. Een mens begint naar rotweer te verlangen met zo'n machien.

5 opmerkingen:

  1. Proficiat! Kan niet wachten op die van mij ;-)
    Is dat framenummer enkel voor de e-Orca's of ook voor de niet-ondersteunde exemplaren?

    Ik ben benieuwd hoe de Trykers zullen presteren. Op de Alleweder vind ik ze alvast prima;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb begrepen dat dit effectief Orca nr 033 is. Schoon getal.

      Verwijderen
  2. Proficiat met je nieuwe fiets, ziet er mooi uit!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat. Ik wil hem wel eens van dichtbij zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Congratulations on your new Orca! Nice color. I will look for your further reports.

    BeantwoordenVerwijderen