Totaal aantal pageviews

zaterdag 1 februari 2014

Nooit meer lek?

Na de lekke achterband onlangs bij de e-Orca ging ik aan het denken. (jawel)
Wat als dit me overkomt in het donker op het jaagpad? "Miserie miserie," zou Fernand Costermans zeggen.
Hoe voorkomen dat ik met verkleumde vingers in het donker en bij regen de Orca op zijn kant moet leggen, de band van de velg moet wurmen en een nieuwe moet monteren. Een lekbestendige band dus. Een Marathon Plus 47 mm besteld en deze vanmorgen gemonteerd. In een droge garage in plaats van op een onverlicht, winderig jaagpad. De band verschilt wel erg van de Tryker.

Links de Marathon Plus, rechts de Tryker

Zou er eigenlijk wel genoeg ruimte zijn voor de Marathon Plus?





Net dus. Een proefritje leerde me dat de band niet aanloopt in de bochten. Ik hoor wel een korte "trrrrrt" als ik door een gootje rij en de Orca, geladen met inkopen, inveert.



2 opmerkingen:

  1. Probeer eens met de veervoorspanning wat te verhogen (schroef onderaan op de veerpoot). Dan staat de Orca achteraan iets hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat scheelt inderdaad wel heel erg weinig, maar goed als het past dan past het.

    BeantwoordenVerwijderen